Ett julbrev till alla medlemmar, tränare och föräldrar
2021-12-22 19:00

Tack alla för en fantastisk hösttermin. För trots att den har varit färgad av den pågående pandemin har vi ändå lyckats genomföra det mesta som vi hade planerat. Vi följer utvecklingen noga i samråd med Svenska Cheerleadingförbundet, samt ansvariga myndigheter och vi anpassar oss efter rådande läge. Finns inga problem, bara olika tänkbara lösningar.

Att vi precis som under förra säsongen lyckats hålla i gång verksamheten beror mångt och mycket på våra fantastiska ledare. Ett gäng engagerade och viljestarka tjejer, som både har visat och tagit ett stort ansvar under rådande pandemi. Att få stå vid sidan av och se dem utveckla sitt ledarskap är en ynnest. Så roligt!

Under hösten har samtliga ledare utbildats på olika sätt. En investering såväl i föreningen som i de unga ledarnas framtid. Den intensiva månaden var november, då Svenska Cheerleadingförbundet anordnade två utbildningshelger i Luleå. Dessutom har vi både anordnat egna träffar och deltagit i RF-Sisu Norrbottens föreläsningar. Att ta del av tjejernas cv är en ”wow känsla”. Gå gärna in på sidan där vi presenterar våra tränare och ledare för att se vilka de är och hur välutbildade dem är.

Till er som är tränare och ledare vill Carin som är verksamhetsledare bara säga;

"Jag är så stolt och glad över var och en av er. Det ni gör betyder massor för så många och ni är verkliga förebilder. Tack för att ni vill vara och är en del av LCD!"

Men alla våra aktiva ska också ha en stor eloge för närvaro och engagemang, att hela tiden vilja lära sig mer, samtidigt som man tar ansvar och är en bra kompis. En samhörighet och en naturlig tillit utvecklas i alla grupper, där alla blir lika viktiga oavsett position i laget. Alla behövs och ingen kan ersättas utan vidare.

Några som verkligen jobbat hårt för att ta sig framåt är juniorlaget Honeybees. Under första helgen i december var de i Göteborg för att delta i sin första tävling sedan februari 2020. Målet var en plats i final, men det blev så mycket bättre - Tvåa i Nordens största tävling och det i konkurrens med 12 andra lag i sin egen klass.

Nästa tävling för våra lag är distriktsmästerskapet i Luleå den 19 februari. Mer information kring det evenemanget kommer inom kort, men vi flaggar redan nu för att det kommer att krävas vaccinationsbevis för alla över 18 år.

Nu stundar ett välförtjänt jullov. Schemat som gäller efter årsskiftet kommer att uppdateras i mellandagarna. Som vanligt hittar ni era tider i kalendern här på hemsidan eller på er egen lagsida. Har ni laddat ner medlemsappen hittar ni tiderna även där.

Vill ni passa på att göra en extra insats för föreningen under jullovet tipsar vi om:

Återstår bara att önska er alla en skön julledighet. Önskar er allt gott. Var rädd om er och var rädda om varandra. Glöm inte att vaccinera er och följ gällande råd och rekommendationer i alla lägen.

Varma jul & nyårshälsningar från hela Luleå Cheer & Dance Team