Glöm inte att stötta LCD när du pantar!
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Luleå Cheer & Dance Team

Tumblinglördag med nytt upplägg
2022-01-13 13:00
Nu på lördag kommer våra tumbling 2 och 3+ grupper att träna ute på Arcus, i gymnastikhallen. Det blir då också terminens första tumbling lördag. Nytt för denna termin är att vi kommer att dela upp grupperna. Därmed så hoppas vi på att få mer fokuserade pass, i syfte att ge level 2 respektive level3+ deltagarna en bättre och mer effektiv träning. 
Tumbling 2 tränar kl 14.30-16.30 och Tumbling 3+ tränar kl 16-18. Båda grupperna har fått utskickat separata kallelser med tydlig info om vad som gäller. Saknar ni meddelandet? Hör av er!
 
Här nedan hittar ni också det som vi vill att alla tänker lite extra på när vi tränar i Arcushallen. 
Tänk på att alltid visa hänsyn till reglerna och varandra, samt att höra upp på era ledare. Det gäller oavsett om man tidigare tränat i gymnastikhallen på Arcus eller inte.  
 
Samling:

Vi samlas i foajén, innanför entrén. Använd B-entrén till Arcushallen.
 
  • Tumbling 2 samlas kl 14.30, medan Tumbling 3+ samlas kl 16.
  • Vi håller en kort genomgång och repetition av de regler som gäller innan vi går in.
  • Vi hänger av överdragskläderna och lämnar ytterskorna på övre plan, en trappa upp.
  • Toaletter finns i foajén där man kommer in eller i omklädningsrummen i korridoren.
  • Vi tar med den egna, fyllda vattenflaskan och ev. värdesaker ner i hallen.
OBS! Är man inte helt frisk stannar man hemma
 
Tränare:
 
  • Tumbling 2 - Josefine, Vendela.Ö, Julia, Tova, Ottilia
  • Tumbling 3+ - Josefine, Minna
 
Speciellt med tanke på den pågående pandemin:

Om är man sjuk eller har sjukdomssymtom så får man inte komma och träna eller vistas i lokalen. Vi tillåter inte heller några besökare. Var också extra noga med handhygienen. Samtliga tvättar sina händer med tvål och varmt vatten när ni kommer till Arcus, samt när ni besöker toaletten. Komplettera med handsprit. I övrigt gäller samma regler som vid våra vanliga träningar. Grupperna går omlott och är inte samtidigt inne i gymnastikhallen.
 

Glöm inte att äta och dricka ordentligt innan träningen:

 

Viktigt att ni äter och dricker ordentligt innan träningen då träningen är intensiv och det blir ganska varmt i hallen. Glöm inte heller att ta med frukt (som ni äter direkt efter träningen) och egen vattenflaska. 

 
Utrustning:
 
1) Ni får inte ha på er några kläder som har dragkedjor, kardborre eller något vasst, som kan riskera att riva upp på utrustningen i hallen.
 
2) Ni behöver inga skor.
  • Vi kör enbart teknikträning för tumbling och akrobatik i gymnastikhallen på Arcus.
  • På den utrustning som finns i hallen är inte heller skor tillåtna.
  • Inne i träningshallen kör ni träning enbart med strumpor eller barfota.
OBS! Att ni inte har skor betyder också att ni inte får bygga eller göra stunts. Gäller alla!

3) Ha på er svarta eller mörka tröjor / toppar
  • Alla ska ha heltäckande svarta eller mörka toppar / t-shirts. (OBS! Ej enbart sport bh.)
  • De som instruerar ska kunna använda kalk för att se hur ni använder era kroppar.
4) Alla måste ha ordentligt uppsatt hår
  • Får ej hänga i ansiktet eller riskera att lossna under pågående träning/övning.
  • Inga hårnålar får användas, då de kan riskera att ramla av på mattor eller i gropar.
5) Alla måste ta av sig sina smycken
  • Vi tejpar ej! Samtliga smycken måste och ska vara avtagna.
  • Vi kan, ska och får inte riskera skador eller att smycken rivs ut.
Säkerhet och ordning:
 
Den utrustning som tas fram ställs alltid tillbaka. Vi städar efter oss och håller alltid ordning! Tänk på att vi nu under pandemin kan behöva torka av eventuella redskap med desinfektionsmedel. Ska finnas i hallen.
 
När vi kör på trampolinerna, längs tumblinggolvet (långa längan), på airtracken eller i de höj- och sänkbara groparna (som är täckta) så får vi bara köra där en i taget. Dvs inte flera personer samtidigt. Enbart ev. tränare som passare som då står på en speciell matta får vara där utöver utövaren. Det är också enbart tränarna som får manövrera ev. utrustning som ska höjas upp/sänkas ner.
 
Alla landningar till mattor och gropar ska ske till fötter eller rygg. Aldrig på mage eller på huvudet.
 
När och om vi ska använda voltgropen med skumgummikuddarna tänk på att fluffa till den innan användning. Gå ner, gräv ner, ta tag under och lyft uppåt. Ta inte bara och dra i kuddarna. Behöver vi använda mattor i groparna är enbart de som är 30 cm tjocka tillåtna där. De tunnare går sönder och är inte avsedda för att användas i groparna.
 
Övrigt:
 
Medtag en frukt för att äta direkt efter avslutad träning. 
 
Vattenflaskorna och era värdesaker som ni tar med er in i hallen lämnas i hörnet, direkt till vänster när ni kommit in i själva träningshallen. Ni får inte ta med er några vattenflaskor, mobiler eller liknande upp på podiet med alla mattor och all utrustning.

Enbart Josefine (eller annan tränare som hon delegerat uppgiften till) har med sig sin mobil vid behov och kan skicka över ev. bilder och filmer om ni önskar det. 
 
Kvarstår frågor och funderingar? Hör av er!
 

Nyhetsarkiv
Dragningen DM lotteriet2022-02-21 12:11
Vi efterlyser pant2022-01-03 08:22
Bring a friend2021-10-31 14:32
Årets julhälsning2020-12-23 15:50
Tack för erat stöd2020-11-09 21:37
Bring a friend day2020-02-27 08:09
Honeybees är i final2019-11-30 23:26
 
Var med och stötta LCD

Våra sponsorer