Välkomna till Luleå Cheerleadingförening, LCD
LCD Honeybees under NALC 2021. Foto: Tom Lorenz, Allstar New Media.
Vi är en av Luleås cheerleadingföreningar. Hos oss finns både tävlingslag och träningsgrupper. Men vi vill bli ännu fler! Vi söker även fler ledare. Hör av dig nu! Du är varmt välkommen till LCD.

Vill du ha Luleås roligaste feriejobb?
2024-02-22 13:40

Luleå Cheerleadingförening, LCD avser att i samverkan med Luleå kommun anordna en sommarskola i cheerleading, där vi erbjuder barn och unga en möjlighet att träna cheerleading med oss under en vecka (fyra dagar) och som vi genomför i två omgångar.

Därför söker vi efter fyra-sex ungdomar som skulle vara intresserade av att ha det som ett feriejobb i sommar, att få jobba med just denna sommarskola.

DM blev en succé - fem starter och fem medaljer
2024-02-10 19:50
Hela LCD jublar. Foto: @tedde.swe.

Distriktsmästerskapet i cheerleading blev en stor framgång för Luleå Cheerleadingförening, LCD. Fyra guld och en bronsmedalj är facit från årets DM.

NYHET – Vår förening har JOYNAT
2024-01-26 20:55
Under 2024 gör Folkspel sin största satsning sedan Bingolotto startade genom att lansera det digitala prenumerationslotteriet JOYNA. Vår förening har tagit chansen att bli en lanseringsförening där vi får starta försäljningen den 3:e april.
Förberedande camp för riksintag till damlandslaget för juniorer säsongen 24/25
2024-01-16 22:30
Bilderna är lånade från Svenska Cheerleadingförbundet och Team Sweden

Välkommen till Svenska Cheerleadingförbundets förberedande camp för riksintag till damlandslaget för juniorer 2024/2025. Ett tillfälle som ges i Luleå lördag den 16 mars.

LCD Honeybees är stolta ambassadörer för Luleå
2024-01-07 23:20

Det är med stor glädje och tacksamhet som vi äntligen kan berätta att vårt seniorlag LCD Honeybees är godkända som ett av Luleå kommuns elitlag och därmed också officiella ambassadörer för just Luleå.

Hjälp LCD att nå RM i Helsingborg
En insamling för Luleå Cheerleadingförening, LCD
Luleå Cheerleadingförening, LCD har kvalat vidare till riksmästerskapet (RM) i cheerleading med tre av våra lag - Bees jr, LCD Jackets och LCD Honeybees. Tävlingarna avgörs i Helsingborg och vi söker stöd till resan.